Fabius Opleidingen » Opleidingen » Opleiding Contactcenter Medewerker
8.5 / 10
366 reviews
Geen specifieke vooropleiding nodig
Diploma vergelijkbaar met mbo 3 niveau
1 avond of 1 ochtend per week / 40 lessen
Les in meer dan 50 leslocaties
Prijzen incl. lesmateriaal en examens
Betaling in termijnen mogelijk
8.5 / 10
366 reviews
werkt!
goed opgeleid zijn,

Algemeen

De functie Contactcenter Medewerker

Als contactcenter of callcenter medewerker heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact kun je te maken krijgen met inboundgesprekken, outboundgesprekken of met beide. Bij inboundgesprekken wordt je gebeld en ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je probeert deze zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het geval van outboundgesprekken, bel jij de klant zelf op. Deze gesprekken zijn meestal gericht op verkoop. Door de introductie van het bel-me-niet-register gaat het daarbij al lang niet meer om producten te verkopen waar de klant niet op zit te wachten. Je moet juist laten zien waarom het product interessant is voor de klant. Goede contactcenter medewerkers vinden klantcontact leuk en willen de klant graag van dienst zijn. Samen met je collega’s in jouw team bekijk je dan ook voortdurend hoe de klantenservice en de verkoop verder kan worden verbeterd.

De opleiding

Opleiding Contactcenter Medewerker

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur

Tijdens de opleiding leer je diverse commerciële gesprekstechnieken. Je leert ook hoe je om moet gaan met klachten en hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Verder leer je hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten om kunt gaan en hoe je kunt onderhandelen. En uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer. Er is veel vraag naar contactcenter medewerkers en de ervaring als contactcenter medewerker vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

Wat ga je doen?

De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Mede­werker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Zie voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker. De Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit één onderdeel waabij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving;
  • klantgericht handelen;
  • het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken;
  • service en klachtenafhandeling;
  • wettelijke aspecten van de commercie;
  • werken in een klantenservice omgeving;
  • gesprekken binnen de afdeling klantenservice het belang van klanttevredenheid;
  • goed klachtenmanagement;
  • het voeren van gestructureerde gesprekken.

Vooropleiding

De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Medewerker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig. Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Wat ga je doen?

De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Mede­werker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Zie voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker. De Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit één onderdeel waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving;
  • klantgericht handelen;
  • het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken;
  • service en klachtenafhandeling;
  • wettelijke aspecten van de commercie;
  • werken in een klantenservice omgeving;
  • gesprekken binnen de afdeling klantenservice het belang van klanttevredenheid;
  • goed klachtenmanagement;
  • het voeren van gestructureerde gesprekken.

Duur van de opleiding

De opleiding Contactcenter Medewerker duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis of ervaring.

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker.

Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting:

Accepteer marketing cookies om deze content te zien.

Accepteer marketing cookies

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Diploma

Voor de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van onze examens, ontvang jij je diploma.

Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, heb je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Contactcenter Medewerker heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Voor deze opleiding ligt het slagingspercentage boven de 90%. Dit hoge percentage is mogelijk door onze kleine klassen en de examentraining. En uiteraard ook door de inzet van onze cursisten en de professionele begeleiding van onze docenten.

Vervolgopleidingen

Een compleet overzicht van de mogelijkheden voor de vervolgopleidingen van Fabius vind je hier.

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 locaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder. Deze startdata zijn onder voorbehoud.

De start van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

De opleiding tot contactcenter medewerker wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Heb je een vraag of overleg nodig? Bel ons op 0162 426 808 of stuur een e-mail: info@fabiusopleidingen.nl. Het Fabius team staat graag voor je klaar!

Kosten

Kosten Opleiding Contactcenter Medewerker

De kosten voor de opleiding Contactcenter Medewerker bedragen € 2.350,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.

Termijnbetaling

De opleiding Contactcenter Medewerker kan ook in termijnen betaald worden. In dat geval worden 12 maandelijkse termijnen van € 205,- geïnd.  In totaal komen de kosten dan uit op € 2.460,-.  Het verschil tussen betaling in termijnen en betaling ineens betreft extra administratiekosten (Toeslag termijnbetaling).

Wie zegt dat het volgen van een opleiding op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Fabius opleidingen - Foto Mandy-PS2-1
Mandy (34 jaar)
“Een nieuwe uitdaging is spannend, maar de wereld ligt echt aan je voeten!”
Leslocatie: Breda
Fabius opleidingen - Ymke – bijgesneden – doorsturen-PS1
Ymke (26 jaar)
“Mijn werkgever geeft mij de kans om te bewijzen dat je niet altijd werkervaring nodig hebt. Met de juiste opleiding(en) kom je er ook!”
Fabius opleidingen - Fabius-Succesverhaal_Linda-en-Francis-PS
Linda en Francis
“Achteraf vind ik het zelfs jammer dat ik niet eerder aan deze opleiding ben begonnen.”