Als contactcenter of callcenter medewerker heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact kun je te maken krijgen met inboundgesprekken, outboundgesprekken of met beide. Bij inboundgesprekken wordt je gebeld en ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je probeert deze zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het geval van outboundgesprekken, bel jij de klant zelf op. Deze gesprekken zijn meestal gericht op verkoop. Door de introductie van het bel-me-niet-register gaat het daarbij al lang niet meer om producten te verkopen waar de klant niet op zit te wachten. Je moet juist laten zien waarom het product interessant is voor de klant. Goede contactcenter medewerkers vinden klantcontact leuk en willen de klant graag van dienst zijn. Samen met je collega's in jouw team bekijk je dan ook voortdurend hoe de klantenservice en de verkoop verder kan worden verbeterd.
Tijdens de opleiding leer je diverse commerciële gesprekstechnieken. Je leert ook hoe je om moet gaan met klachten en hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Verder leer je hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten om kunt gaan en hoe je kunt onderhandelen. En uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer. Er is veel vraag naar contactcenter medewerkers en de ervaring als contactcenter medewerker vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!
De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Medewerker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.
Zie voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker. De Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit één onderdeel waabij de volgende onderwerpen aan bod komen:
De opleiding Contactcenter Medewerker duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis of ervaring.
Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker.
Voor de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van onze examens, ontvang jij je diploma.
Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, heb je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Contactcenter Medewerker heb je dus twee waardevolle diploma’s.
Voor deze opleiding ligt het slagingspercentage boven de 90%. Dit hoge percentage is mogelijk door onze kleine klassen en de examentraining. En uiteraard ook door de inzet van onze cursisten en de professionele begeleiding van onze docenten.
Een compleet overzicht van de mogelijkheden voor vervolgopleidingen van Fabius vind je hier.
Het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 locaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder. Deze startdata zijn onder voorbehoud.
De start van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.
Lestijden
De opleiding tot contactcenter medewerker wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.
In het overzicht hieronder staan alle locaties en de bijbehorende dagdelen. De locaties bij jou in de buurt vind je door te ‘scrollen’ door het overzicht of door een provincie te selecteren en dan door het overzicht voor die provincie te ‘scrollen’.
De kosten voor de opleiding Contactcenter Medewerker bedragen € 2.225,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.
De opleiding Contactcenter Medewerker kan ook in termijnen betaald worden. In dat geval worden 12 maandelijkse termijnen van € 195,- geïnd. In totaal komen de kosten dan uit op € 2.340,-. Het verschil tussen betaling in termijnen en betaling ineens betreft extra administratiekosten (Toeslag termijnbetaling).
Wie zegt dat het volgen van een opleiding Contactcenter Medewerker op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.
Op haar 57ste besloot Erna Daalman zich te laten omscholen. Ze kon aanspraak maken op een budget van 2500 euro. "Ik ben zo trots op mijn diploma. Ik ben helemaal klaar voor een nieuwe, vaste baan."
Astrid wilde zich snel laten omscholen naar ander werk, maar kreeg bij afwijzingen als reden op dat ze geen werkervaring had. Met het behaalde vakgerichte Fabius diploma Administratief Medewerker, haar enthousiasme en inzet gaf een werkgever haar een kans!
Zonder schooldiploma kwam Sanela van Bosnië naar Nederland. Na 16 jaar in Nederland durfde zij eindelijk te kiezen voor werk dat echt bij haar past.