Fabius Opleidingen » Opleidingen » Opleiding Medewerker Klantenservice
8.5 / 10
363 reviews
Geen specifieke vooropleiding nodig
Diploma vergelijkbaar met mbo 3 niveau
1 avond of 1 ochtend per week / 40 lessen - 1 ochtend of avond p/w
Les in meer dan 50 leslocaties
Prijzen incl. lesmateriaal en examens
Betaling in termijnen mogelijk
8.5 / 10
363 reviews
werkt!
goed opgeleid zijn,

Algemeen

de functie Medewerker Klantenservice

Als medewerker klantenservice of medewerker customer service, heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact heb je met name te maken met inkomende gesprekken. In deze gesprekken ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je zorgt er voor dat de klant de beste service krijgt. Uiteraard komt het ook voor dat jij, naar aanleiding van een vraag van de klant, de klant zelf belt.

Succesvolle medewerkers klantenservice vinden klantcontact leuk en willen een klant graag van dienst zijn. Teamwork speelt daarbij een belangrijke rol. Samen met je collega’s in jouw team bekijk je voortdurend hoe de klantenservice verder kan worden verbeterd.

Meer informatie over deze functie vind je op onze pagina: De functie medewerker klantenservice.

De opleiding

Opleiding Medewerker Klantenservice

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur

In de opleiding leer je alle belangrijke aspecten binnen een commerciële werkomgeving. Daarbij speelt klantgericht handelen een essentiële rol. Verder leer je diverse commerciële gesprekstechnieken, hoe je met klachten omgaat en hoe je zorgt voor een tevreden klant. In het commerciële proces wordt aandacht besteed aan het achterhalen van de klantvraag en het zoeken naar de beste oplossing voor de klant. Ook het gebruik van de juiste argumenten en tegenwerpingen en onderhandelen komen daarbij aan bod.

Er is veel vraag naar medewerkers klantenservice of customer service en de opleiding Medewerker Klantenservice vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit twee onderdelen, de opleiding Administratief Medewerker en de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice. Dit betekent dat je bij Fabius na de opleiding Medewerker Klantenservice beschikt over twee waardevolle diploma’s: een diploma Administratief Medewerker en een diploma Medewerker Klantenservice. Uit de praktijk blijkt dat je hiermee een brede basis hebt opgebouwd binnen dit vakgebied en dat is erg belangrijk voor jouw kansen op de arbeidsmarkt!

Wat ga je doen?

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Medewerker Klantenservice bij de opleiding Administratief Medewerker.

De Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit één onderdeel waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving
  • klantgericht handelen
  • klantenservice
  • commerciële gesprekstechnieken
  • koop- en weerstandsignalen
  • service en klachtenafhandeling
  • commercieel onderhandelen

Vooropleiding

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Medewerker en daarna de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig. Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Duur van de opleiding

De opleiding Medewerker Klantenservice duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog ruim een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis en ervaring.

Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting:

 

Accepteer marketing cookies om deze content te zien.

Accepteer marketing cookies

Accepteer advertentie cookies om deze content te zien.

Accepteer advertentie cookies

Diploma

Voor dit onderdeel wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van dit examen, ontvang jij je diploma.

Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, ontvang je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Medewerker Klantenservice, heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Voor deze opleiding ligt het slagingspercentage boven de 90%. Dit hoge percentage is mogelijk door onze kleine klassen en de examentraining. En uiteraard ook door de inzet van onze cursisten en de professionele begeleiding van onze docenten.

Vervolgopleidingen

Na de opleiding Medewerker Klantenservice kun je in 4 lessen het diploma Verkoopmedewerker behalen en daarna verder voor het diploma Commercieel Medewerker Binnendienst of voor het diploma Commercieel Medewerker Buitendienst (kijk voor meer informatie bij de opleiding Verkoopmedewerker). De opleiding Medewerker Klantenservice is dus een uitstekende start voor een commerciële carrière!

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Medewerker Klantenservice, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 leslocaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder. Deze startdata zijn onder voorbehoud.

De start van de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

Lestijden

De opleiding Medewerker Klantenservice wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.

In het kaartje hieronder staan al onze leslocaties aangegeven met een Fabius pijl. Klik op een leslocatie (op de Fabius pijl) naar keuze voor het adres en de startdata (een ochtend- en avonddagdeel). Je kunt hiernaast ook filteren binnen het zoekveld op een postcode of plaats. Dan wordt de dichtstbijzijnde leslocatie(s) getoond met een Fabius pijl. Er zijn meer dan 50 leslocaties door heel Nederland, dus altijd één bij jou in de buurt!

Heb je een vraag of overleg nodig? Bel ons op 0162 426 808 of stuur een e-mail: info@fabiusopleidingen.nl. Het Fabius team staat graag voor je klaar!

Kosten

Kosten opleiding

De kosten voor de opleiding Medewerker Klantenservice bedragen € 2.350,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.

Termijnbetaling

De opleiding Medewerker Klantenservice kan ook in termijnen betaald worden. In dat geval worden 12 maandelijkse termijnen van € 205,- geïnd. In totaal komen de kosten dan uit op € 2.460,-. Het verschil tussen betaling in termijnen en betaling ineens betreft extra administratiekosten (Toeslag termijnbetaling).

Wie zegt dat het volgen van een opleiding op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Fabius opleidingen - Foto Mandy-PS2-1
Mandy (34 jaar)
“Een nieuwe uitdaging is spannend, maar de wereld ligt echt aan je voeten!”
Leslocatie: Breda
Fabius opleidingen - Ymke – bijgesneden – doorsturen-PS1
Ymke (26 jaar)
“Mijn werkgever geeft mij de kans om te bewijzen dat je niet altijd werkervaring nodig hebt. Met de juiste opleiding(en) kom je er ook!”
Fabius opleidingen - Fabius-Succesverhaal_Linda-en-Francis-PS
Linda en Francis
“Achteraf vind ik het zelfs jammer dat ik niet eerder aan deze opleiding ben begonnen.”