Algemeen

De functie Medewerker Klantenservice

Als medewerker klantenservice of medewerker customer service, heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact heb je met name te maken met inkomende gesprekken. In deze gesprekken ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je zorgt er voor dat de klant de beste service krijgt. Uiteraard komt het ook voor dat jij, naar aanleiding van een vraag van de klant, de klant zelf belt.

Succesvolle medewerkers klantenservice vinden klantcontact leuk en willen een klant graag van dienst zijn. Teamwork speelt daarbij een belangrijke rol. Samen met je collega’s in jouw team bekijk je voortdurend hoe de klantenservice verder kan worden verbeterd.

Meer informatie over deze functie vind je op onze pagina: De functie medewerker klantenservice.

De opleiding Medewerker Klantenservice

In de opleiding leer je alle belangrijke aspecten binnen een commerciële werkomgeving. Daarbij speelt klantgericht handelen een essentiële rol. Verder leer je diverse commerciële gesprekstechnieken, hoe je met klachten omgaat en hoe je zorgt voor een tevreden klant. In het commerciële proces wordt aandacht besteed aan het achterhalen van de klantvraag en het zoeken naar de beste oplossing voor de klant. Ook het gebruik van de juiste argumenten en tegenwerpingen en onderhandelen komen daarbij aan bod.

Er is veel vraag naar medewerkers klantenservice of customer service en de opleiding Medewerker Klantenservice vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit twee onderdelen, de opleiding Administratief Medewerker en de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice. Dit betekent dat je bij Fabius na de opleiding Medewerker Klantenservice beschikt over twee waardevolle diploma’s: een diploma Administratief Medewerker en een diploma Medewerker Klantenservice. Uit de praktijk blijkt dat je hiermee een brede basis hebt opgebouwd binnen dit vakgebied en dat is erg belangrijk voor jouw kansen op de arbeidsmarkt!

De opleiding

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur

Wat ga je doen?

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Medewerker Klantenservice bij de opleiding Administratief Medewerker.

De Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit één onderdeel waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving
  • klantgericht handelen
  • klantenservice
  • commerciële gesprekstechnieken
  • koop- en weerstandsignalen
  • service en klachtenafhandeling
  • commercieel onderhandelen

Vooropleiding

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Medewerker en daarna de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig. Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting

huiswerk en studiebelasting fabius


Duur van de opleiding

De opleiding Medewerker Klantenservice duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog ruim een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis en ervaring.

Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting.

Diploma

Voor dit onderdeel wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van dit examen, ontvang jij je diploma.

Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, ontvang je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Medewerker Klantenservice, heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Voor deze opleiding ligt het slagingspercentage boven de 90%. Dit hoge percentage is mogelijk door onze kleine klassen en de examentraining. En uiteraard ook door de inzet van onze cursisten en de professionele begeleiding van onze docenten.

Vervolgopleidingen

Na de opleiding Medewerker Klantenservice kun je in 4 lessen het diploma Verkoopmedewerker behalen en daarna verder voor het diploma Commercieel Medewerker Binnendienst of voor het diploma Commercieel Medewerker Buitendienst (kijk voor meer informatie bij de opleiding Verkoopmedewerker). De opleiding Medewerker Klantenservice is dus een uitstekende start voor een commerciële carrière!

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Medewerker Klantenservice, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 leslocaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder. Deze startdata zijn onder voorbehoud.

De start van de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

Lestijden

De opleiding Medewerker Klantenservice wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.

In het overzicht hieronder staan alle locaties en de bijbehorende dagdelen. De locaties bij jou in de buurt vind je door te ‘scrollen’ door het overzicht of door een provincie te selecteren en dan door het overzicht voor die provincie te ‘scrollen’.

Locatie
Ochtend (09.00 - 12.00)
Avond (19.00 - 22.00)
Vr 13 Oktober 2023
Wo 11 Oktober 2023
Vr 13 Oktober 2023
Wo 11 Oktober 2023

Kosten

Kosten opleiding

De kosten voor de opleiding Medewerker Klantenservice bedragen € 2.225,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.


Termijnbetaling

De opleiding Medewerker Klantenservice kan ook in termijnen betaald worden. In dat geval worden 12 maandelijkse termijnen van € 195,- geïnd. In totaal komen de kosten dan uit op € 2.340,-. Het verschil tussen betaling in termijnen en betaling ineens betreft extra administratiekosten (Toeslag termijnbetaling).

Succesverhalen

Succesverhalen van Fabius Opleidingen

Wie zegt dat het volgen van een opleiding op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Erna Daalman
57 jaar

Het verhaal van Erna Daalman,
"Ik ben zo trots op mijn diploma. Ik ben helemaal klaar voor een nieuwe, vaste baan."

Op haar 57ste besloot Erna Daalman zich te laten omscholen. Ze kon aanspraak maken op een budget van 2500 euro. "Ik ben zo trots op mijn diploma. Ik ben helemaal klaar voor een nieuwe, vaste baan."


BEKIJK DEZE CASE
Sanne
34 jaar

Het verhaal van Sanne,
“Het leren bij Fabius heeft mij meer energie gegeven en meer zin om nog verder te leren.”

Sanne (34) kon haar fysiek zware werk bij PostNL niet meer doen en ging op zoek naar passend werk. De opleiding Medewerker Klantenservice sprak haar aan en binnen 5 maanden had ze haar nieuwe baan gevonden.

BEKIJK DEZE CASE
Marina
41 jaar

Het verhaal van Marina,
“Ik kan met een ‘uitroepteken’ zeggen dat mijn doel is bereikt: ik heb geleerd wat ik nodig heb om mijn werk goed uit te kunnen oefenen."

Marina kon bij de Gemeente Zaanstad aan de slag als cateringmedewerker met lichte administratieve werkzaamheden en telefoonverkeer. De gemeente had er vertrouwen in dat ze het kon, maar Marina wilde het goed aanpakken en ging op zoek naar een functiegerichte opleiding.

BEKIJK DEZE CASE