Een receptionist(e) / telefonist(e) is in iedere organisatie nodig, fulltime en parttime. De vraag naar receptionistes / telefonistes is dan ook groot. In deze functie bedien je de telefooncentrale en ontvang je bezoekers. In veel gevallen ben je dus het eerste aanspreekpunt. Daarnaast verricht je een aantal lichte administratieve taken. Spreekt dit je aan en ga je ook nog eens graag met mensen om, dan is dit voor jou de juiste opleiding!
De opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e) is minstens zo afwisselend als het werk zelf. Naast alle benodigde theoretische kennis leer je ook belangrijke praktische vaardigheden. Omdat uit de praktijk blijkt dat de computer voor een receptionist(e) / telefonist(e) een zeer belangrijk hulpmiddel is, leert Fabius je in korte tijd hoe je hier op de meest praktische wijze gebruik van maakt. Om dit te bevorderen stelt Fabius, indien je zelf niet beschikt over een laptop, tijdens de computerlessen op locatie een laptop ter beschikking. Door onze aanpak ben je in korte tijd direct inzetbaar. Bovendien is deze opleiding een mooie basis voor onze vervolgopleidingen.
De opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e) bestaat uit drie onderdelen:
Kantoorpraktijk:
- klantgericht werken en representativiteit
- baliewerkzaamheden
- kantoorvaardigheden (gebruik telefoon; werkplekbeheer; archiveren; postzaken;
formulieren; veiligheid en privacy)
- communicatieve vaardigheden
- gesprekstechnieken
- internet en social media
- basisvaardigheden taal en rekenen
Wij verlangen geen specifieke vooropleiding. We gaan er wel van uit dat je de Nederlandse taal beheerst in woord en geschrift (2F/B1 niveau). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Enige ervaring met de computer is een voordeel maar is niet noodzakelijk. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert dat cursisten die willen slagen in staat zijn om de opleiding met het diploma af te ronden.
De opleiding Receptioniste / Telefoniste bestaat uit 20 lessen van 3 uur en duurt 6 maanden. Per week heb je 1 ochtend of 1 avond les. Thuis maak je huiswerk, oefen je op je eigen computer of laptop en bereid je de examens voor. Beschik je zelf niet over een laptop, dan kun je tijdens de computerlessen op locatie een laptop van Fabius gebruiken. In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog een dagdeel aan huiswerk besteden. Hoeveel tijd jij hieraan moet besteden is natuurlijk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis en ervaring. Heb je bijvoorbeeld nauwelijks ervaring met de computer of kun je nog niet typen, dan zul je hieraan wat extra aandacht moeten besteden.
Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting.
Per onderdeel wordt een examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van onze examens ontvang jij je diploma.
Voor deze opleiding ligt het slagingspercentage boven de 90%. Dit hoge percentage is mogelijk door onze kleine klassen en de examentraining. En uiteraard ook door de inzet van onze cursisten en de professionele begeleiding van onze docenten.
Na de cursus Receptioniste / Telefoniste kun je in slechts 3 maanden de opleiding Administratief Medewerker voltooien. De ervaring leert dat de meeste cursisten direct inschrijven voor de opleiding Administratief Medewerker.
Daarna kun je ook nog de vervolgopleiding Secretaresse, Administratief Medewerker, Commercieel Administratief Medewerker, Contactcenter Medewerker, Verkoopmedewerker, Commercieel Medewerker Binnendienst, Commercieel Medewerker Buitendienst, Projectmedewerker volgen.
De opleiding Receptioniste / Telefoniste kan in ruim 50 locaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder. Deze startdata zijn onder voorbehoud.
Lestijden
De opleiding tot receptioniste / telefoniste wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.
In het overzicht hieronder staan alle locaties en de bijbehorende dagdelen. De locaties bij jou in de buurt vind je door te ‘scrollen’ door het overzicht of door een provincie te selecteren en dan door het overzicht voor die provincie te ‘scrollen’.
De kosten voor de opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e) bedragen € 1.150,- bij betaling ineens. Bij deze prijs is alles begrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.
De kosten van de opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e) kunnen ook in termijnen betaald worden. Deze worden dan geïncasseerd in 6 maandelijkse termijnen van € 195,-. In totaal komen de kosten dan uit op € 1.170,-. Het verschil tussen betaling in termijnen en betaling ineens betreft administratiekosten (dit is de Toeslag termijnbetaling).
Direct na de opleiding Receptioniste/Telefoniste kun je in 3 maanden de Vervolgopleiding Administratief Medewerker volgen om ook het diploma Administratief Medewerker te kunnen behalen. De kosten van die Vervolgopleiding Administratief Medewerker bedragen € 575,- bij betaling ineens. Bij deze prijs is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en de examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.
Bij betaling in termijnen betaal je drie termijnen van € 200,- (totaal € 600,-), dus € 25,- meer dan bij betaling ineens.
Heb je de opleiding Administratief Medewerker afgerond, dan kun je ook nog kiezen voor een specialisatie. Hieronder staan alle vervolgopleidingen voor die specialisaties met het aantal lessen, de duur, de kosten bij betaling ineens en bij betaling in termijnen. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en de examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.
Alle vervolgopleidingen voor de specialisaties
Financieel Administratief Medewerker | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Secretaresse | 15 lessen | 4 maanden | € 825,- | (€ 860,-) |
Management Assistent | 15 lessen | 4 maanden | € 850,- | (€ 900,-) |
Office manager | 15 lessen | 4 maanden | € 850,- | (€ 900,-) |
Commercieel Administratief Medewerker | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Projectmedewerker | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Contactcenter Medewerker | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Medewerker Klantenservice | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Verkoopmedewerker | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Commercieel Medewerker Binnendienst | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Commercieel Medewerker Buitendienst | 10 lessen | 3 maanden | € 575,- | (€ 600,-) |
Accountmanager | 15 lessen | 4 maanden | € 850,- | (€ 900,-) |
Let op! Voor een vervolgopleiding kun je je niet via de website inschrijven. Neem contact met ons op en we sturen je een los inschrijfformulier toe.
Heb je vragen, bel ons op het telefoonnummer 0162 - 426808
of mail ons via het contactformulier.
Het Fabius team staat voor je klaar!
Wie zegt dat het volgen van een opleiding op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.
Denise, Lyda en Enny vertellen over hun motivatie, de zenuwen en onzekerheden vooraf, hun ervaringen in de klas en met de docent en ze laten weten hoe het nu met hen gaat. Bekijk snel hun succesverhalen!
Zonder schooldiploma kwam Sanela van Bosnië naar Nederland. Na 16 jaar in Nederland durfde zij eindelijk te kiezen voor werk dat echt bij haar past.
Sanne (34) kon haar fysiek zware werk bij PostNL niet meer doen en ging op zoek naar passend werk. De opleiding Medewerker Klantenservice sprak haar aan en binnen 5 maanden had ze haar nieuwe baan gevonden.