Algemeen

De functie Contactcenter Medewerker

Als contactcenter of callcenter medewerker heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact kun je te maken krijgen met inboundgesprekken, outboundgesprekken of met beide. Bij inboundgesprekken wordt je gebeld en ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je probeert deze zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het geval van outboundgesprekken, bel jij de klant zelf op. Deze gesprekken zijn meestal gericht op verkoop. Door de introductie van het bel-me-niet-register gaat het daarbij al lang niet meer om producten te verkopen waar de klant niet op zit te wachten. Je moet juist laten zien waarom het product interessant is voor de klant.
Goede contactcenter medewerkers vinden klantcontact leuk en willen de klant graag van dienst zijn. Samen met je collega’s in jouw team bekijk je dan ook voortdurend hoe de klantenservice en de verkoop verder kan worden verbeterd.

De opleiding Contactcenter Medewerker

Tijdens de opleiding leer je diverse commerciële gesprekstechnieken. Je leert ook hoe je om moet gaan met klachten en hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Verder leer je hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten om kunt gaan en hoe je kunt onderhandelen. En uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer. Er is veel vraag naar contactcenter medewerkers en de ervaring als contactcenter medewerker vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

De opleiding

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur in de ochtend of avond
  • Binnen 12 maanden een diploma

Wat ga je doen?

De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Mede­werker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Zie voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker. De Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit één onderdeel waabij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • commerciële gesprekstechnieken;
  • het verkoopgesprek;
  • verkoopargumenten;
  • koop- en weerstandsignalen;
  • omgaan met klachten;
  • commercieel onderhandelen;
  • presenteren van producten;
  • specifieke aspecten van het werken in een contactcenter.

Duur van de opleiding

De opleiding Contactcenter Medewerker duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis of ervaring.

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Commercieel Administratief Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker.

Diploma

Voor de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van onze examens, ontvang jij je diploma. Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, heb je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Contactcenter Medewerker heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Vervolgopleidingen

Een compleet overzicht van de mogelijkheden voor vervolgopleidingen van Fabius vind je hier.

Waar & wanneer

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 locaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen in de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht dat is bijgevoegd.

De start van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 tot 22.00 uur.

Kosten

Kosten opleiding

De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) bedragen € 1.495,- bij betaling ineens. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) bedragen € 495,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.


Termijnbetaling

De kosten van de opleiding kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd.


Belastingteruggaaf

Omdat deze opleidingskosten voor een belangrijk deel aftrekbaar zijn voor de belasting ligt het totale lesgeld voor jou aanzienlijk lager! Meer informatie hierover is beschikbaar op de website van de belastingdienst of neem contact met ons op voor verdere vragen.

De kosten van de opleiding kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd. Bij maandelijkse betaling wordt er een Toeslag termijnbetaling toegepast (administratie- en rentekosten).

Succesverhalen

Succesverhalen van Fabius Opleidingen

Wie zegt dat het volgen van een opleiding Contactcenter Medewerker op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Denise, Lyda en Enny

Het verhaal van Denise, Lyda & Enny,
"Ik ben heel erg blij met de stappen die ik heb genomen"

Denise, Lyda en Enny vertellen over hun motivatie, de zenuwen en onzekerheden vooraf, hun ervaringen in de klas en met de docent en ze laten weten hoe het nu met hen gaat. Bekijk snel hun succesverhalen!

BEKIJK DEZE CASE
Jennefer, Hatice en Christa

Het verhaal van Jennefer, Hatice en Christa,
"Sinds ik deze opleiding doe, ben ik veel gegroeid"

Jenefer, Hatice en Christa vertellen over hun motivatie, de zenuwen en onzekerheden vooraf, hun ervaringen in de klas en met de docent en ze laten weten hoe het nu met hen gaat. Bekijk snel hun succesverhaal!

BEKIJK DEZE CASE
Sanela

Het verhaal van Sanela,
"Ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen."

Zonder schooldiploma kwam Sanela van Bosnië naar Nederland. Na 16 jaar in Nederland durfde zij eindelijk te kiezen voor werk dat echt bij haar past.

BEKIJK DEZE CASE
Fabius opleidingen maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten