Algemeen

De functie Contactcenter Medewerker

Als contactcenter of callcenter medewerker heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact kun je te maken krijgen met inboundgesprekken, outboundgesprekken of met beide. Bij inboundgesprekken wordt je gebeld en ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je probeert deze zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het geval van outboundgesprekken, bel jij de klant zelf op. Deze gesprekken zijn meestal gericht op verkoop. Door de introductie van het bel-me-niet-register gaat het daarbij al lang niet meer om producten te verkopen waar de klant niet op zit te wachten. Je moet juist laten zien waarom het product interessant is voor de klant. Goede contactcenter medewerkers vinden klantcontact leuk en willen de klant graag van dienst zijn. Samen met je collega's in jouw team bekijk je dan ook voortdurend hoe de klantenservice en de verkoop verder kan worden verbeterd.

De opleiding Contactcenter Medewerker

Tijdens de opleiding leer je diverse commerciële gesprekstechnieken. Je leert ook hoe je om moet gaan met klachten en hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Verder leer je hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten om kunt gaan en hoe je kunt onderhandelen. En uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer. Er is veel vraag naar contactcenter medewerkers en de ervaring als contactcenter medewerker vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

De opleiding

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur

Wat ga je doen?

De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Mede­werker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Zie voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker. De Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit één onderdeel waabij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving;
  • klantgericht handelen;
  • het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken;
  • service en klachtenafhandeling;
  • wettelijke aspecten van de commercie;
  • werken in een klantenservice omgeving;
  • gesprekken binnen de afdeling klantenservice het belang van klanttevredenheid;
  • goed klachtenmanagement;
  • het voeren van gestructureerde gesprekken.

Duur van de opleiding

De opleiding Contactcenter Medewerker duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis of ervaring.

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker.

Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting.

Diploma

Voor de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van onze examens, ontvang jij je diploma.

Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, heb je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Contactcenter Medewerker heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Voor deze opleiding ligt het slagingspercentage boven de 90%. Dit hoge percentage is mogelijk door onze kleine klassen en de examentraining. En uiteraard ook door de inzet van onze cursisten en de professionele begeleiding van onze docenten.

Vervolgopleidingen

Een compleet overzicht van de mogelijkheden voor vervolgopleidingen van Fabius vind je hier.

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 locaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder. Deze startdata zijn onder voorbehoud.

De start van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

Lestijden

De opleiding tot contactcenter medewerker wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.

In het overzicht hieronder staan alle locaties en de bijbehorende dagdelen. De locaties bij jou in de buurt vind je door te ‘scrollen’ door het overzicht of door een provincie te selecteren en dan door het overzicht voor die provincie te ‘scrollen’.

Locatie
Ochtend (09.00 - 12.00)
Avond (19.00 - 22.00)
Vr 13 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Do 27 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Do 27 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Wo 4 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Wo 26 Februari 2020
Ma 24 Februari 2020
Vr 6 Maart 2020
Di 3 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Ma 24 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020
Wo 4 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Vr 13 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Do 27 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Ma 9 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Di 3 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Do 27 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Vr 28 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Vr 6 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Di 25 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Ede
Do 5 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Wo 11 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Ma 24 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020
Do 27 Februari 2020
Di 25 Februari 2020
Ma 9 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Vr 13 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Di 3 Maart 2020
Ma 24 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020
Vr 28 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020
Ma 9 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Wo 11 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Do 27 Februari 2020
Ma 24 Februari 2020
Vr 28 Februari 2020
Do 27 Februari 2020
Vr 28 Februari 2020
Ma 24 Februari 2020
Do 5 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Di 3 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Vr 28 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020
Di 3 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Wo 26 Februari 2020
Do 27 Februari 2020
Ma 2 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Wo 11 Maart 2020
Oss
Vr 13 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Vr 28 Februari 2020
Ma 24 Februari 2020
Wo 11 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Vr 13 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Ma 9 Maart 2020
Vr 6 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Di 10 Maart 2020
Wo 11 Maart 2020
Vr 13 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Do 5 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Wo 11 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Wo 11 Maart 2020
Do 12 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Wo 26 Februari 2020
Ma 24 Februari 2020
Wo 4 Maart 2020
Ma 2 Maart 2020
Di 3 Maart 2020
Wo 4 Maart 2020
Vr 6 Maart 2020
Di 3 Maart 2020
Wo 26 Februari 2020
Wo 26 Februari 2020

Kosten

Kosten opleiding

De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) bedragen € 1525,- bij betaling ineens. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) bedragen € 525,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.


Termijnbetaling

De kosten van de opleiding kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd.


Belastingteruggaaf

Omdat deze opleidingskosten voor een belangrijk deel aftrekbaar zijn voor de belasting ligt het totale lesgeld voor jou aanzienlijk lager! Meer informatie hierover is beschikbaar op de website van de belastingdienst of neem contact met ons op voor verdere vragen.

De kosten van de opleiding kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd. Bij maandelijkse betaling wordt er een Toeslag termijnbetaling toegepast (administratie- en rentekosten).

Succesverhalen

Succesverhalen van Fabius Opleidingen

Wie zegt dat het volgen van een opleiding Contactcenter Medewerker op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Liz
32 jaar

Het verhaal van Liz,
"Ik was liever bezig met administratieve werkzaamheden en heb er nu mijn werk in gevonden!"

Liz was werkzaam als Assistent Store Manager bij een kledingwinkel voordat ze aan de opleiding Administratief Medewerker van Fabius begon.

BEKIJK DEZE CASE
Linda en Francis
58 en 57 jaar

Het verhaal van Linda en Francis,
"Achteraf vind ik het zelfs jammer dat ik niet eerder aan deze opleiding ben begonnen"

Vriendinnen Francis de Boer (58) en Linda Platteel (57) werkten beiden bijna 40 jaar bij de V&D in Den Helder toen zij door het faillissement van V&D hun baan verloren. Francis: “Dan ben je na bijna 40 jaar ineens zonder werk. Tja, en wat dan? Baliewerk leek me wel wat, maar ik had nog nooit met een computer gewerkt. Na wat zoeken vond ik de opleiding Receptioniste / Telefoniste bij Fabius.”

BEKIJK DEZE CASE
Jean
uitgegroeid tot secretaresse

Het verhaal van Jean,
"Door mijn opleiding bij Fabius ben ik zelfs secretaresse geworden!"

Voordat Jean aan haar opleiding begon, was zij verkoopmedewerkster bij een Luxe Huishoudzaak. Ze werkte daar al lange tijd maar kreeg behoefte aan een nieuwe uitdaging.

BEKIJK DEZE CASE