Algemeen

De functie Contactcenter Medewerker

Als contactcenter of callcenter medewerker heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact kun je te maken krijgen met inboundgesprekken, outboundgesprekken of met beide. Bij inboundgesprekken wordt je gebeld en ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je probeert deze zo goed mogelijk van dienst te zijn. In het geval van outboundgesprekken, bel jij de klant zelf op. Deze gesprekken zijn meestal gericht op verkoop. Door de introductie van het bel-me-niet-register gaat het daarbij al lang niet meer om producten te verkopen waar de klant niet op zit te wachten. Je moet juist laten zien waarom het product interessant is voor de klant.
Goede contactcenter medewerkers vinden klantcontact leuk en willen de klant graag van dienst zijn. Samen met je collega’s in jouw team bekijk je dan ook voortdurend hoe de klantenservice en de verkoop verder kan worden verbeterd.

De opleiding Contactcenter Medewerker

Tijdens de opleiding leer je diverse commerciële gesprekstechnieken. Je leert ook hoe je om moet gaan met klachten en hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Verder leer je hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten om kunt gaan en hoe je kunt onderhandelen. En uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer. Er is veel vraag naar contactcenter medewerkers en de ervaring als contactcenter medewerker vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

De opleiding

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur

Wat ga je doen?

De opleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Mede­werker en daarna de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Zie voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker. De Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker bestaat uit één onderdeel waabij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving;
  • klantgericht handelen;
  • het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken;
  • service en klachtenafhandeling;
  • wettelijke aspecten van de commercie;
  • werken in een klantenservice omgeving;
  • gesprekken binnen de afdeling klantenservice het belang van klanttevredenheid;
  • goed klachtenmanagement;
  • het voeren van gestructureerde gesprekken.

Duur van de opleiding

De opleiding Contactcenter Medewerker duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis of ervaring.

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Commercieel Administratief Medewerker bij de opleiding Administratief Medewerker.

Bekijk hieronder onze video over huiswerk en studiebelasting.

Diploma

Voor de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van onze examens, ontvang jij je diploma. Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, heb je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Contactcenter Medewerker heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Vervolgopleidingen

Een compleet overzicht van de mogelijkheden voor vervolgopleidingen van Fabius vind je hier.

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Contactcenter Medewerker, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 locaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt. De startdata en dagdelen voor de locaties in jouw omgeving vind je in het overzicht hieronder.

De start van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

Lestijden

De opleiding tot contactcenter medewerker wordt zowel in de ochtend als in de avond aangeboden. In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.

In het overzicht hieronder staan alle locaties en de bijbehorende dagdelen. De locaties bij jou in de buurt vind je door te ‘scrollen’ door het overzicht of door een provincie te selecteren en dan door het overzicht voor die provincie te ‘scrollen’.

Let op: in diverse locaties zijn de opleidingen al gestart maar bij een aantal daarvan kun je nog instromen

Neem even contact met ons op via 0800 – 446 4464 of via het contactformulier.

Locatie
Ochtend (09.00 - 12.00)
Avond (19.00 - 22.00)
Woensdag 3 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Dinsdag 16 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Donderdag 4 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Dinsdag 16 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Ede
Woensdag 10 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Donderdag 4 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Donderdag 4 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Dinsdag 16 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Dinsdag 16 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Woensdag 17 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Donderdag 4 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Oss
Vrijdag 5 Oktober 2018
Donderdag 4 Oktober 2018
Donderdag 18 Oktober 2018
Dinsdag 16 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Donderdag 4 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Maandag 1 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Dinsdag 2 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Woensdag 10 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Vrijdag 5 Oktober 2018
Woensdag 3 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Vrijdag 19 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Vrijdag 12 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Donderdag 11 Oktober 2018
Dinsdag 9 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Maandag 8 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018
Maandag 15 Oktober 2018

Kosten

Kosten opleiding

De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) bedragen € 1525,- bij betaling ineens. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) bedragen € 525,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en alle examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.


Termijnbetaling

De kosten van de opleiding kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd.


Belastingteruggaaf

Omdat deze opleidingskosten voor een belangrijk deel aftrekbaar zijn voor de belasting ligt het totale lesgeld voor jou aanzienlijk lager! Meer informatie hierover is beschikbaar op de website van de belastingdienst of neem contact met ons op voor verdere vragen.

De kosten van de opleiding kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Contactcenter Medewerker) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 180,- geïnd. Bij maandelijkse betaling wordt er een Toeslag termijnbetaling toegepast (administratie- en rentekosten).

Succesverhalen

Succesverhalen van Fabius Opleidingen

Wie zegt dat het volgen van een opleiding Contactcenter Medewerker op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Denise, Lyda
en Enny

Het verhaal van Denise, Lyda & Enny,
"Ik ben heel erg blij met de stappen die ik heb genomen"

Denise, Lyda en Enny vertellen over hun motivatie, de zenuwen en onzekerheden vooraf, hun ervaringen in de klas en met de docent en ze laten weten hoe het nu met hen gaat. Bekijk snel hun succesverhalen!

BEKIJK DEZE CASE
Iris
21 jaar

Het verhaal van Iris,
“Met deze opleiding kon ik direct aan de slag in de functie waar ik naar op zoek was”

Als leerling had Iris een mbo opleiding in toerisme gevolgd. Ze vond het lastig zich op school te storten omdat ze niet wist wat ze wilde.

BEKIJK DEZE CASE
Anja
receptioniste / telefoniste

Het verhaal van Anja,
"Het was fijn om weer in de klas te zitten."

Als winkelverkoopster had Anja een goede baan. Met veel toekomstkansen. Maar toch voelde het niet helemaal als haar droombaan. Ze wilde iets anders. Maar wat?

BEKIJK DEZE CASE
Fabius Opleidingen maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Deze cookies maken het mogelijk om content via social media te delen en om de inhoud van deze website en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Door deze melding te sluiten of gebruik te maken van de website stemt u hiermee in. Meer weten? Bekijk dan ons cookiebeleid.
Sluiten