Algemeen

De functie Medewerker Klantenservice

Als medewerker klantenservice of medewerker customer service, heb je contact met klanten via de telefoon maar ook via de e-mail. In het telefonische contact heb je met name te maken met inkomende gesprekken. In deze gesprekken ligt de nadruk op klantenservice: je bent voor de klant het aanspreekpunt en je zorgt er voor dat de klant de beste service krijgt. Uiteraard komt het ook voor dat jij, naar aanleiding van een vraag van de klant, de klant zelf belt.

Succesvolle medewerkers klantenservice vinden klantcontact leuk en willen een klant graag van dienst zijn. Teamwork speelt daarbij een belangrijke rol. Samen met je collega’s in jouw team bekijk je voortdurend hoe de klantenservice verder kan worden verbeterd.

De opleiding Medewerker Klantenservice

In de opleiding leer je alle belangrijke aspecten binnen een commerciële werkomgeving. Daarbij speelt klantgericht handelen een essentiële rol. Verder leer je diverse commerciële gesprekstechnieken, hoe je met klachten omgaat en hoe je zorgt voor een tevreden klant. In het commerciële proces wordt aandacht besteed aan het achterhalen van de klantvraag en het zoeken naar de beste oplossing voor de klant. Ook het gebruik van de juiste argumenten en tegenwerpingen en onderhandelen komen daarbij aan bod.

Er is veel vraag naar medewerkers klantenservice of customer service en de opleiding Medewerker Klantenservice vormt een uitstekende basis voor een commerciële carrière!

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit twee onderdelen, de opleiding Administratief Medewerker en de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice. Dit betekent dat je bij Fabius na de opleiding Medewerker Klantenservice beschikt over twee waardevolle diploma’s: een diploma Administratief Medewerker en een diploma Medewerker Klantenservice. Uit de praktijk blijkt dat je hiermee een brede basis hebt opgebouwd binnen dit vakgebied en dat is erg belangrijk voor jouw kansen op de arbeidsmarkt!

De opleiding

  • Klassikaal les
  • 40 lessen van 3 uur in de ochtend of avond
  • Binnen 12 maanden een diploma

Wat ga je doen?

Kijk voor de inhoud van het eerste deel van de opleiding Medewerker Klantenservice bij de opleiding Administratief Medewerker.

De Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit één onderdeel waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • de commerciële werkomgeving
  • klantgericht handelen
  • klantenservice
  • commerciële gesprekstechnieken
  • koop- en weerstandsignalen
  • service en klachtenafhandeling
  • commercieel onderhandelen

Vooropleiding

De opleiding Medewerker Klantenservice bestaat uit twee delen, de opleiding Administratief Medewerker en daarna de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice. Om deel te kunnen nemen aan de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice is het niveau van de opleiding Administratief Medewerker van Fabius Opleidingen nodig. Daarnaast verwachten wij inzet en motivatie. Met onze gerichte begeleiding zorgen wij voor de juiste voorbereiding op de examens. De ervaring leert, dat als jij de wil hebt om te slagen, het diploma voor jou binnen handbereik ligt.

Duur van de opleiding

De opleiding Medewerker Klantenservice duurt 12 maanden en bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft de opleiding Administratief Medewerker. Die opleiding bestaat uit 30 lessen van 3 uur en duurt 9 maanden (kijk voor meer informatie bij de opleiding Administratief Medewerker). Het tweede deel bestaat uit de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice die 3 maanden duurt (10 lessen van 3 uur). In de praktijk blijkt dat onze cursisten naast de wekelijkse lesbijeenkomst gemiddeld nog ruim een dagdeel aan huiswerk besteden. Dit is met name sterk afhankelijk van jouw persoonlijke kennis en ervaring.

Diploma

Voor dit onderdeel wordt één examen afgenomen. Na het succesvol afleggen van dit examen, ontvang jij je diploma. Omdat je eerst de opleiding Administratief Medewerker volgt, ontvang je tevens het diploma Administratief Medewerker. Aan het einde van de opleiding Medewerker Klantenservice, heb je dus twee waardevolle diploma’s.

Vervolgopleidingen

Na de opleiding Medewerker Klantenservice kun je in 4 lessen het Diploma Verkoopmedewerker behalen en daarna verder voor het diploma Commercieel Medewerker Binnendienst of voor het diploma Commercieel Medewerker Buitendienst (kijk voor meer informatie bij de opleiding Verkoopmedewerker). De opleiding Medewerker Klantenservice is dus een uitstekende start voor een commerciële carrière!

Waar & wanneer

Waar & wanneer

Het eerste deel van de opleiding Medewerker Klantenservice, dat wil zeggen de opleiding Administratief Medewerker, kan in ruim 50 leslocaties in heel Nederland worden gevolgd, dus er is altijd een locatie bij jou in de buurt.

De start van de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice sluit aan op de opleiding Administratief Medewerker. De lessen van de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice zullen, voor zover mogelijk, in dezelfde leslocatie worden gegeven als die van de opleiding Administratief Medewerker.

In de ochtend zijn de lestijden van 09.00 uur tot 12.00 uur en in de avond zijn de lestijden van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Kosten

Kosten opleiding

De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) bedragen € 1.495,- bij betaling ineens. De kosten voor het tweede deel (de Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice) € 495,- bij betaling ineens. Bij deze prijzen is alles inbegrepen, ook het lesmateriaal en de examens. Er zijn dus geen verborgen kosten.

Termijnbetaling

De kosten van de opleiding Medewerker Klantenservice kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de vervolgopleiding Medewerker Klantenservice) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd.

Belastingteruggaaf

Omdat deze opleidingskosten voor een belangrijk deel aftrekbaar zijn voor de belasting ligt het totale lesgeld voor jou aanzienlijk lager! Meer informatie hierover is beschikbaar op de website van de belastingdienst of neem contact met ons op voor verdere vragen.

De kosten van de opleiding Medewerker Klantenservice kunnen ook in termijnen betaald worden. De kosten voor het eerste deel (de opleiding Administratief Medewerker) worden in 9 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd. De kosten voor het tweede deel (de vervolgopleiding Medewerker Klantenservice) worden in 3 maandelijkse termijnen van € 175,- geïnd. Bij maandelijkse betaling wordt er een Toeslag termijnbetaling toegepast (administratie- en rentekosten).

Succesverhalen

Succesverhalen van Fabius Opleidingen

Wie zegt dat het volgen van een opleiding op dit moment geen zin heeft? Juist nu kun je met een opleiding laten zien wat je wilt en dat je bereid bent in jezelf te investeren. Lees hoe onze cursisten succesvol investeerden in een opleiding van Fabius.

Liz
32 jaar

Het verhaal van Liz,
"Liever bezig met administratieve werkzaamheden"

Liz was werkzaam als Assistent Store Manager bij een kledingwinkel voordat ze aan de opleiding Administratief Medewerker van Fabius begon.

BEKIJK DEZE CASE
Jennefer, Hatice en Christa

Het verhaal van Jennefer, Hatice en Christa,
"Sinds ik deze opleiding doe, ben ik veel gegroeid"

Jenefer, Hatice en Christa vertellen over hun motivatie, de zenuwen en onzekerheden vooraf, hun ervaringen in de klas en met de docent en ze laten weten hoe het nu met hen gaat. Bekijk snel hun succesverhaal!

BEKIJK DEZE CASE
Denise, Lyda en Enny

Het verhaal van Denise, Lyda & Enny,
"Ik ben heel erg blij met de stappen die ik heb genomen"

Denise, Lyda en Enny vertellen over hun motivatie, de zenuwen en onzekerheden vooraf, hun ervaringen in de klas en met de docent en ze laten weten hoe het nu met hen gaat. Bekijk snel hun succesverhalen!

BEKIJK DEZE CASE
Fabius opleidingen maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in.
Sluiten